Sportem ke zdraví


Sportování je pro nás určitě důležité. Odreagujeme se, vyčistíme si hlavu a setkáme se s lidmi stejně naladěnými. Naše tělo se okysličí a vyplaví nějaké endorfiny. Pohyb je pro nás naprosto přirozený, proč si ho tedy odříkat.
vysokohorské lyžování.jpg

Sport bude, ale pro nás přínosný jen v tom případě, že budeme sportovat správně a za dodržení určitých pravidel.
Naše sportovní výkony ovlivňuje nejen druh sportu, počasí, ale i vhodné oblečení, obuv, strava, pitný režim a mnoho dalších aspektů.

Při výběru sportovní aktivity zvažte, že je pro vás vhodná. Při každé sportovní aktivitě, je vždy nutná dostatečná hydratace.

Sportu se nemusí zříkat žádná věková kategorie. Je jen nutné, sportovní činnost přizpůsobit možnostem a zdravotnímu stavu cvičícího. Vyberte si takový sport, který vás baví a bude vám přinášet uspokojení z pohybu. Sportovat jen proto, že je to moderní, vám mnoho radosti nepřinese.

V dnešní době je nejčastějším sportovním trendem běh, cyklistika, bruslení.
dívka na podložce.jpg

Pokud jste se rozhodli pro tyto sporty nebo jiné svižnější cvičení a zatím jste nováček, měli byste začít cvičitpravidelně a ze začátku raději pomalu.

Zátěž si přidávejte postupně. Jinak budete tělo přetěžovat. Opatrní buďte také s jídlem. Určitě je důležité doplnit energii. Rozhodně to, ale není vhodné před sportem. Alespoň dvě hodiny před tělesnou aktivitou nejezte. Sportování by mělo jít ruku v ruce se zdravým jídelníčkem.

Při všech sportovních aktivitách, byste měli klást důraz na vhodné oblečení a obuv. Určitě oceníte oblečení prodyšné a odvádějící pot. Při cvičení, se musíte cítit komfortně. Totéž platí, pro výběr vhodné  obuvi. Budete-li sportovat venku, je důležité, abyste byli dobře vidět.

Naučte se dobře dýchat. Budete lépe zvládat fyzickou zátěž a celé vaše tělo se správně okysličí. Posílíte srdce a plíce.

Kdo se chce věnovat raději klidnějšímu pohybu, vhodnou volbou bude jóga nebo jiná meditační cvičení.

Sportem ke zdraví
Ohodnoťte příspěvek