Zboží

Počasí dokáže omezit, ale ne zastavit

V podstatě každý rozumný pilot motorek se musí během podzimu a zimy vzdát jízdy na silnici. Jsou příliš studené a přilnavost gum není taková, jaká by měla být. Dokonce pak i zkušení řidiči nemohou jezdit stejným způsobem jako během letních měsíců. Přesto si nebudeme nic nelhávat, poslední dobou zimy již nejsou, co kdysi dávno bývaly a teplejší počasí se sluníčkem v zádech se objeví klidně i v lednu. Pak suché silnice a příjemné počasí nebrání nikomu se opatrně projet za svým dobrodružstvím. Navíc i oblečení se v dnešní době dělá dost kvalitní a odolné proti zimě, větru a skvěle drží teplotu uvnitř. Také výrobci různých součástek nezůstávají pozadu. Když auto může mít vyhřívané sedačky, okna nebo zrcátka, proč by motorka nemohla mít vyhřívané řídítka.
bmw gs1200

Je čas údržby

Nic méně daleko více pilotů a majitelů svých dvoukolých miláčků se rozhodne investovat tento čas ne do riskující jízdy, ale do údržby. Je třeba po sezóně skutečně projít celou mašinu a dokonale ji prohlédnout. Mnohdy si během aktivního ježdění ani nikdo nevšimne, že nějaká součástka je třeba vyměnit.
motocyklista v lese
Nejvíce dostávají samozřejmě zabrat pneumatiky, řazení, brzdy, destičky, filtry, ale i řetězy. Ačkoliv ty se mění při náročnějších jízdách běžně po celý rok. Hodně záleží na druhu motorky, stylu jízdy a také na prostředí, ve kterém se nejčastěji jezdí. Podle toho se vyrábí i jednotlivé druhy a délky. Většinou se vlastníci svých motocyklů snaží ladit svůj stroj do barvy odpovídající jejich představám. Řetěz na motorku nezůstal ve svém vývoji pozadu a tak si ho lze také pořídit v barvě, tak aby celkově ladil s designem mašiny.
suzuki ts 50 xk

Vybíráme podle modelu

Samozřejmě není výběr pouze v barvě. Je třeba si dát pozor na příslušnou délku, kdy každý model vyžaduje jiný druh. Také záleží na tom, kde se budeme pohybovat. Pro závodní účely nebo motokros jsou vhodné řetězy bez O-kroužku, případně s odlehčeným W-kroužkem. Silniční motorky budou mít svoji určenou speciální řadu, která se namontuje podle kubatury stroje. Všechno podstatné je zaznamenáno v technickém průkazu nebo listu. Samozřejmě pouhou výměnou to končit nebude. Řetěz musí mít nejen správné označení, délku, ale také napnutí, které je nutno neustále sledovat. Také aby dlouho sloužil, je samozřejmě nutné se o něj dobře starat, čistit a správně promazávat, čímž se bude chránit a jezdec si pak vychutná svoji jízdu.